ေ႐ႊတံခါးႀကီးဖြင့္ပါဦး

Posted: June 22, 2011 in ေဆာင္းပါး

“ဆရာမ်ားက တံခါးကိုဖြင့္ေပးလိမ့္မည္၊ အထဲကို၀င္ဖို႔ဆိုတာကေတာ့ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္၀င္မႇျဖစ္မည္”

ဒီတ႐ုတ္စကားပံုေလးကို သတိရလိုက္မိတာနဲ႔ စိတ္ထဲမႇာလည္း ကမၻာေပၚမႇာရႇိတဲ့ ႏိုင္ငံေတြကို ေလးမ်ိဳးေလးစား ခြဲထားလိုက္ၿပီး ျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။

အဲဒါေတြကေတာ့ ‘ဆရာေတြက တံခါးဖြင့္ေပးၾကသလုိ တပည့္ေတြကလည္း အထဲကိုလႇစ္ခနဲလႇစ္ခနဲ ၀င္သြားၾကတဲ့ ႏိုင္ငံ’၊ ‘ဆရာေတြက တံခါးဖြင့္ေပးၾကေပမယ့္ တပည့္ေတြက အထဲကိုမ၀င္ၾကတဲ့ႏိုင္ငံ’၊ ‘တပည့္ေတြက အထဲ၀င္လိုေသာ္လည္း ဆရာေတြက တံခါးဖြင့္မေပးၾကတဲ့ ႏိုင္ငံ’၊’ဆရာေတြက တံခါးဖြင့္မေပးၾကသလုိ၊ တပည့္ေတြကလည္း တံခါးေပါက္ကို ေနာက္ေက်ာေပးၿပီးထိုင္ေနၾကတဲ့ ႏိုင္ငံ’ဆိုၿပီး ျဖစ္ၾကပါတယ္။

ဒီေနရာမႇာ တစ္ဆက္တည္းပဲ ငယ္ငယ္တုန္းကဖတ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ကမၻာေက်ာ္စာေရးဆရာ ဒီအိပ္ခ်္ေလာရင့္စ္ (D.H Lawrence) ေရးတဲ့ The Rainbow ဆိုတဲ့ ၀တၴဳထဲက စာပိုဒ္ေလးတစ္ပိုဒ္ကို သြားသတိရလုိက္မိပါတယ္။ အေမလုပ္သူက သူ႔က ေလးေတြရဲ႕ေရႇ႕ေရးကုိ ေတြးေတာေနတဲ့ အခန္းေလးပါ။

‘ေလာကမႇာ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ အဆင့္အတန္းကို သတ္မႇတ္ေပးေစႏုိင္တဲ့ အရာဟာ ရာထူးဌာနႏၲရ မဟုတ္သလုိ ေငြလည္းမဟုတ္ဘူး၊ အဲဒီလူရဲ႕ ဘ၀အေတြ႕အၾကံဳနဲ႔ ပညာအရည္အခ်င္းကသာ အဲဒီလူရဲ႕ အဆင့္အတန္းကို သတ္မႇတ္ေပးေစႏုိင္မႇာ ျဖစ္တယ္’လို႔ အေမလုပ္သူကေတြးမိၿပီး သူမရႇိတဲ့ေနာက္ ကေလးေတြ လူ႔ေလာကအလယ္မႇာ တင့္ေတာင့္တင့္တယ္ေနႏိုင္ေအာင္ ပညာေကာင္းေကာင္းသင္ေပးမႇ ျဖစ္မယ္လို႔ စဥ္းစားမိတဲ့ အခန္းျဖစ္ပါတယ္။

စာေရးဆရာက အေတြ႕အၾကံဳ နဲ႔ပညာကသာ လူ႔ဘ၀ရဲ႕ အစစ္အမႇန္ အဆင့္အတန္းကုိ အဆံုးအျဖတ္ေပးသြားမႇာ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆုိလိုခ်င္ဟန္တူပါတယ္။

ေတာ္ေတာ္ခ်မ္းသာတဲ့ တခ်ဳိ႕လူေတြ စကားေျပာရာမႇာ ဟုိေရာက္ဒီေရာက္ျဖစ္ေနၾကတာေတြ၊ တခ်ိဳ႕ရာထူးဌာနႏၲရႀကီးမားေပမယ့္ အေတြးအေခၚေတြက လူရယ္စရာႀကီး ျဖစ္ေနၾကတာေတြကို ေတြ႕ေတြ႕ေနရလို႔ စာေရးဆရာက သူ႔ဇာတ္ေကာင္ကို ၀င္ပူးၿပီး အဲသလိုေျပာခဲ့ေလသလားလုိ႔ ထင္မႇတ္မႇားစရာပါ။

အဲဒီ၀တၴဳထဲက အေမျဖစ္သူ အေရးႀကီးတယ္လုိ႔ ထင္ျမင္ခဲ့တဲ့ အခ်က္ႏႇစ္ခ်က္ထဲက ပထမအေတြ႕အၾကံဳဆိုတဲ့ အခ်က္ကို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာၾကည့္ခ်င္မိပါတယ္။

တစ္ခါတုန္းက သန္းႂကြယ္သူေဌးတစ္ေယာက္ကို လူတစ္ေယာက္က ခင္ဗ်ားဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ေအာင္ျမင္လာတာလဲလို႔ေမးတယ္။ သန္းႂကြယ္သူေဌးက အေတြ႕အၾကံဳေၾကာင့္ေပါ့လို႔ ေျဖတယ္။ ဒါနဲ႔အေတြ႕အၾကံဳက ဘယ္လုိလုပ္ရလာတာလဲလုိ႔ ဆက္ေမးတယ္။ မႇန္မႇန္ကန္ကန္ဆံုး ျဖတ္ႏုိင္လုိ႔ပါလုိ႔ ေျဖတယ္။ ဒါနဲ႔ ဘာျဖစ္လို႔ မႇန္မႇန္ကန္ကန္ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ရတာလဲလို႔ ဆက္ေမးေတာ့ အမႇားေတြကုိဆုံးျဖတ္မိလို႔ပါလုိ႔ သန္းႂကြယ္သူေဌးက ေျဖသြားခဲ့ပါတယ္။ ဒီအျဖစ္အပ်က္ကေလးဟာ အမႇားလုပ္ တတ္တဲ့သဘာ၀ရႇိတဲ့ လူသားေတြအတြက္ အားေဆးတစ္ခြက္ပါပဲ။

ဒါ့ေၾကာင့္လည္း ‘အမႇားျပဳလုပ္မိျခင္းဟာ အမႇန္ရႇာေဖြေတြ႕ရႇိျခင္းရဲ႕ မုခ္ဦးပဲျဖစ္တယ္’လုိ႔ အုိင္းရစ္ရႇ္ကဗ်ာဆရာ စာေရးဆရာ ‘ဂ်ိမ္းစ္ဂြၽိဳက္စ္’ ( James Jouce) က ဆုိခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အမႇားလုပ္ၿပီး စိတ္ဓာတ္က်က်နဲ႔ ဒီအတိုင္းထိုင္ေနလို႔ ကေတာ့ ဘာမႇျဖစ္လာမႇာ မဟုတ္ပါဘူး။ အမႇားတစ္ခုေပၚကေန အျမတ္၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ သင္ခန္းစာ၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ခြန္အား တစ္ခုခု ျဖစ္လာေအာင္ေတာ့ လုပ္တတ္ရမႇာျဖစ္ပါတယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္ အေတြ႔အၾကံဳေပၚကေန သင္ခန္းစာယူတတ္တဲ့ လူေတြဟာ ေအာင္ျမင္ၾကတဲ့အျပင္ အမႇားလုပ္ခဲ့မိတာေတြလည္းမ်ားလုိ႕ ေနာက္ပုိင္းမႇာ ဘာပဲဆုံးျဖတ္ဆုံးျဖတ္ မႇန္ေနတာကုိေတြ႕ၾကရပါတယ္။

အေတြ႕အၾကံဳၿပီးေတာ့ ဒုတိယအခ်က္ျဖစ္တဲ့ ပညာေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး စဥ္းစားၾကည့္မိတဲ့အခါ လြန္ခဲ့တဲ့ သံုးႏႇစ္ေလာက္က Bangkok Post ထဲမႇာ ဖတ္လုိက္ရတဲ့ သတင္းတစ္ပုဒ္ကုိ သြားသတိရမိပါတယ္။ အိႏိၵယက အၿငိမ္းစားပါေမာကၡႀကီး ေတြ ဆရာႀကီးေတြအေၾကာင္း ေရးထားတာပါ။ အေမရိကားက ပညာေရးဟာ အာရႇကပညာေရးနဲ႔ မတူပါဘူး။ ဆရာတပည့္ ဆက္ဆံေရးမႇာ အာရႇက ပိုေႏြးေထြးပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အေမရိကားက ကေလးေတြ ေန႔ခင္းက ေက်ာင္းမႇာ တကၠသုိလ္မႇာ မရႇင္းတဲ့သင္ခန္းစာေတြ၊ ေမးခြင့္မရခဲ့တဲ့ သင္ခန္းစာေတြကုိ ညဦးပိုင္းမႇာ အိႏၵိယက အၿငိမ္းစားပါေမာကၡႀကီးေတြ ဆရာႀကီးေတြဆီမႇာ ေမးခြင့္ရရင္ သိပ္ေကာင္းမႇာလုိ႔ စဥ္းစားလာၾကတယ္။ ေနာက္ေတာ့ တစ္ေယာက္က တစ္ေယာက္ တစ္ဆင့္က တစ္ဆင့္ အဆက္အသြယ္ေတြရကုန္ၿပီး ေနာက္ဆုံးေက်ာင္းခ်ိန္ကုန္တဲ့အခါ အဲဒီ အိႏၵိယက ဆရာႀကီးေတြဆီမႇာ စာဆက္သင္တဲ့လူကသင္ စာေမးတဲ့ လူကေမး လုပ္လာႏုိင္ၾကပါတယ္။ အင္တာနက္ေပၚက ေမးၾကတာပါ။ ဒီအခါမႇာ တစ္ေယာက္တစ္ေယာက္ ခ်င္းသင္ရတာမို႔ သင္ခန္းစာရႇင္းျပရတာ သိပ္ထိေရာက္ပါတယ္။ ေႏြးေထြးမႈလည္းရႇိတယ္။ ေက်ာင္းသားက ဆရာကို ယံုၾကည္အားကုိးသလုိ ဆရာလုပ္သူကလည္း တပည့္ျဖစ္သူ နားမလည္မခ်င္း စိတ္ရႇည္လက္ ရႇည္နဲ႔ ရႇင္းျပၾကတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။

အေမရိကားရဲ႕ အေရႇ႕ဘက္ကမ္းေျခနဲ႔ အေနာက္ဘက္ကမ္းေျခက အက်ယ္ဆုံးေနရာမႇာ မုိင္ေပါင္း ၃၄၀၀ ေတာင္ရႇိတာဆုိေတာ့ စံေတာ္ခ်ိန္ကလည္း တစ္ႏုိင္ငံထဲျဖစ္ေပမဲ့ အေရႇ႕ဘက္ကမ္းေျခနဲ႔ အေနာက္ဘက္ကမ္းေျခက ၃ နာရီေတာင္ကြာတာပါ။

ဆိုလိုခ်င္တာကေတာ့ နယူးေယာ့က ကေလးေက်ာင္းဆင္းလာၿပီး စာစေမးေတာ့မယ့္ ညဦးပုိင္း ၈ နာရီခြဲအခ်ိန္ဟာ နယူးေဒလီမႇာ ေနာက္တစ္ေန႔မနက္ ၇ နာရီျဖစ္ေနပါတယ္။ အၿငိမ္းစားေက်ာင္းဆရာႀကီး နံနက္စာစား လက္ဖက္ရည္ပူပူ ေသာက္ၿပီးေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာေရႇ႕မႇာ ထုိင္ၿပီးကေလးကို စာျပ႐ံုပါပဲ။ အဲဒီလိုနဲ႕ အေမရိကားရဲ့ အေရႇ႕ဘက္ကမ္းေျခကေန အေနာက္ဘက္ကမ္းေျခဘက္ဆီကို ေ႐ႊ႕ေ႐ႊ႕ၿပီး တစ္ၿမိဳ႕ၿပီးတစ္ၿမိဳ႕ တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ စာဆက္သင္လာလုိက္တာ ဆန္ဖရန္စစၥကိုက ကေလးစာစေမးေတာ့မယ့္ ည ၈ နာရီခြဲ အခ်ိန္ေရာက္ေတာ့ နယူးေဒလီမႇာ ေနာက္တစ္ေန႔မနက္ ၁၀ နာရီ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဒီကေလးကိုစာျပၿပီးရင္ ဆရာႀကီးလည္း ေန႔လည္စာစားၿပီး တစ္ေနကုန္နား႐ံုပါပဲ။

အခုေတာ့ ဒီလုပ္ငန္းကို အာ႐ံုစူးစိုက္လာတဲ့ ကုမၸဏီေတြေတာ္ေတာ္မ်ားလာပါၿပီ။ မၾကာခင္ႏႇစ္ေတြအတြင္းမႇာ ဒီလုပ္ငန္းဟာ ေဒၚလာ ဘီလီယံနဲ႔ခ်ီၿပီး ႀကီးက်ယ္လာလိမ့္မယ္လို႔ ခန္႔မႇန္းေနၾကပါတယ္။ အိႏိၵယက အၿငိမ္းစားေက်ာင္းဆရာႀကီး ေတြ မပင္ပန္းတဲ့အျပင္ အိမ္အျပင္မထြက္ရဘဲ ၀မ္းစိုတဲ့အလုပ္မို႔ အားလုံးက ၀မ္းသာေနၾကပါတယ္။

အဲဒီလုိ ကမၻာေပၚက လူငယ္ေတြရဲ႕ ပညာေရးနဲ႕ပတ္သက္တာေတြကုိ သတင္းေရးၾကသလုိ သူတုိ႔ေလးေတြရဲ႕ အက်င့္စ႐ုိက္ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဦးတည္ရာလမ္းေၾကာင္း တစ္နည္းအားျဖင့္ သူတုိ႔အတြက္ ဖြင့္ေပးသင့္တဲ့တံခါး၊ ပိတ္ထားသင့္တဲ့ တံခါးေတြနဲ႕ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကုိ စိတ္၀င္စားတဲ့ စာေရးဆရာေတြလည္း အမ်ားႀကီးရႇိပါတယ္။

၁၉၃၈ ခုႏႇစ္မႇာ ကမၻာ့စတုတၴအမ်ိဳးသမီး စာေပႏုိဘဲလ္ဆုကုိရခဲ့တဲ့ အေမရိကန္စာေရးဆရာမႀကီး ‘ပါးလ္အက္စ္ဘတ္'(Pearl S.Buck) က ”အေမရိကန္လူေနမႈစနစ္ဟာ ကေလးေတြကုိပ်က္စီးေစတယ္ဆုိရင္ တစ္ႏုိင္ငံလုံးကုိ ပ်က္စီးေစတာနဲ႔ ဘာမႇ မထူးဘူး”လုိ႔ ေျပာခဲ့ဖူးပါတယ္။

ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံရဲ႕ လူေနမႈစနစ္ အက်င့္စ႐ုိက္နဲ႔ထုံးတမ္းစဥ္လာေတြဟာ ကေလးေတြရဲ႕ အေတြးအေခၚကုိ အဆိပ္သင့္မေနေစသင့္ဘူးလုိ႔ ဆရာမႀကီးက ေထာက္ျပခဲ့တာပါ။ ကေလးေတြရဲ႕ အေတြးအေခၚနဲ႔ အမူအက်င့္ေတြဟာ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံရဲ႕ အ သက္ေသြးေၾကာပါပဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီကေလးေတြ မ၀င္သင့္တဲ့ တံခါးေတြကုိ သံနဲ႔အေသ႐ုိက္ပိတ္ၿပီး ဒီကေလးေတြ ၀င္သင့္တဲ့တံခါးေတြက်ေတာ့ ေငြဘယ္ေလာက္ကုန္ကုန္ ဘာအခဲအခဲရႇိရႇိ ဒုိးယုိေပါက္ပြင့္ေနေအာင္ ဖြင့္ထားေပးရမႇာပါ။ ဒါတစ္ ႏုိင္ငံလုံးမႇာရႇိတဲ့ ႏုိင္ငံသားအားလုံးရဲ႕ တာ၀န္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမလုပ္ႏုိင္ရင္ ပါးလ္အက္စ္ဘတ္ေျပာသလုိ တစ္ႏုိင္ငံလုံးပ်က္စီးမႇာပါပဲ။

ဆရာမႀကီးရဲ႕ ေျပာစကားကုိ သတိရေနတဲ့အခ်ိန္မႇာပဲ ဟုိတစ္ေန႔က တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ အိမ္ကုိ စင္ကာပူမိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ ေရာက္လာပါတယ္။

အဲဒီမိတ္ေဆြရဲ႕အသက္က ငါးဆယ္ေက်ာ္ေလာက္ရႇိပါၿပီ။ သူ႕သား အိမ္ကထြက္သြားလို႔ ဘယ္ေရာက္ေနသလဲဆိုတာ ကူၿပီးစံုစမ္းေပးပါဦးလို႔ လာေျပာတာျဖစ္တယ္။ လူမ်ဳိးျခား စင္ကာပူႏိုင္ငံသားတစ္ေယာက္က ကိုယ့္ႏိုင္ငံမႇာ သားေပ်ာက္တယ္ ဆိုေတာ့ စိတ္ပူရႇာမႇာပါပဲ။ ကေလးအသက္ကလည္း ၁၆ ႏႇစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ပဲ ရႇိေသးတာကိုး။

”သားကဗ်ာ..က်ဳပ္ေျပာရင္ ဘယ္ေတာ့မႇ အေကာင္းမထင္ဘူး။ က်ဳပ္ငယ္ငယ္တုန္းက က်ဳပ္အေဖက ဟိတ္..ဆိုတာနဲ႔ တစ္အိမ္လုံး အကုန္ၿငိမ္ပဲ ..ဘာဆိုဘာမႇ ျပန္မေျပာရဲၾကဘူး။ သူ႔က်ေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ကုိမ်ား ဖုတ္ေလတဲ့ငပိပဲ။ ပုိက္ဆံကလည္း သုံးသလားမေမးနဲ႔၊ ဘာပစၥည္းကုိမႇလည္း တန္ဘုိးမထားတတ္ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ငယ္ငယ္တုန္းက နာရီအေပါစားတစ္လံုး၀ယ္ဖို႔ ရႇစ္တန္းကတည္းကစၿပီး ပိုက္ဆံစုလာလိုက္တာ ဆယ္တန္းေျဖခါနီးက်မႇပဲ ၀ယ္ႏိုင္ေတာ့တယ္။ အခု ဒီေကာင္ ဘာအသံုးက်သလဲ၊ နာရီတစ္လံုးၿပီးတစ္လံုး ေဖ်ာက္ပစ္တာ အခုဆုိ သံုးလံုးရႇိေနၿပီ”ဆိုၿပီး ေတာ္ေတာ္စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ ျဖစ္ေနတဲ့ ေလသံနဲ႔ေျပာပါတယ္။

အဲဒီမိတ္ေဆြရဲ႕ ႏုိင္ငံစင္ကာပူဟာ ၁၉၆၅ ခု ၾသဂုတ္လ ၉ ရက္ေန႔ မႇာ မေလးရႇားကေန ခြဲထြက္ခဲ့ပါတယ္။ ခြဲထြက္တယ္ဆိုတာထက္ ကန္ထုတ္ခံရတာလို႔ေျပာမႇ ပိုမႇန္မႇာပါ။ ”နင္တို႔ကို ငါတို႔ဆက္ေကြၽး မထားႏိုင္ေတာ့ဘူး၊ သြားၾကေပေတာ့” ဆိုၿပီး မေလးရႇားပါလီမန္မႇာ ေထာက္ခံမဲ ၁၂၆ မဲ ကန္႕ကြက္မဲမရႇိနဲ႔ စင္ကာပူကိုမေလးရႇားကေန ထုတ္ခဲ့တာပါ။

လီကြမ္ယုဟာ ဒီအေၾကာင္း တိုင္းျပည္ကို အသိေပးတဲ့အခါ –

”ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံကေတာ့ ဒီေန႔ မေလးရႇားႏိုင္ငံကေန ခြဲထြက္ခဲ့ပါၿပီ၊ လူမႇန္းသိတတ္စ အ႐ြယ္ကတည္းက ဒီႏိုင္ငံႏႇစ္ႏိုင္ငံ ဘယ္ေတာ့မႇမခြဲဘဲ အျမဲေပါင္းစည္းႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ခဲ့တာပါ။ အခုေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ရင္ထဲမႇာ ခံစားေနရတဲ့ မခ်ိတင္ ကဲေ၀ဒနာကို လူေတြနားလည္ေအာင္ ဘယ္လိုထုတ္ေဖာ္ေျပာရမႇန္းေတာင္ မသိေတာ့ပါဘူး”ဆုိၿပီး မ်က္ရည္လည္႐ႊဲနဲ႔ ေၾကျငာခဲ့တာကို ကမၻာက ဒီကေန႔အထိ သတိရေနၾကဆဲပါ။

သယံဇာတဆိုလို႔ ဘာသတၲဳမႇလည္း မထြက္၊ ဘာသစ္ေတာမႇလည္း မရႇိ၊ ေရေတာင္ေသာက္စရာ မရႇိတဲ့ဘ၀မႇာ လူေတြကလည္း စာမတတ္ၾက႐ံုသာမက ဘိန္းကလည္း စြဲေနၾကေသးတာဆုိေတာ့ ဒီမိုး ဒီေလ ဒီလူေတြနဲ႔ ေရႇ႕ဆက္စခန္းသြားရမယ့္ အေရးကုိ လီကြမ္ယု ေတြးပူမိတာဟာ သိပ္ဆန္းလႇတယ္လုိ႔ေတာ့ မဆုိႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။

အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး စင္ကာပူကို ဆင္းရဲတြင္းထဲက ဆြဲတင္ႏိုင္တဲ့ အရာဟာတစ္ခုတည္းသာရႇိၿပီး အဲဒါဟာ ပညာေရးပဲျဖစ္တယ္လုိ႔ စင္ကာပူႏိုင္ငံသားေတြ သေဘာေပါက္လာခဲ့ၾကတာပါ။ ပညာေရးကို ျမႇင့္တင္ၿပီး အဂၤလိပ္စာကို အထူးက်ဳိး စားသင္ယူခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မႇာ ၁၂ ႏႇစ္သား ၁၃ ႏႇစ္သား စင္ကာပူႏိုင္ငံသားေတြဟာ အမႇန္တကယ္ ဒုကၡေရာက္ခဲ့ၾကရသလို၊ တကယ္လည္း ခါးက်ိဳးေအာင္ႀကိဳးစားခဲ့ၾကရတာပါ။ အဲဒီလူေတြ အခုငါးဆယ္ေက်ာ္ ေျခာက္ဆယ္တန္းထဲ၀င္ခဲ့ ၾကပါၿပီ။ ငါတို႔တုန္းက ဒီေလာက္ဆင္းရဲတာ၊ ငါတို႔သားသမီးေတြက်ေတာ့ ငါတို႔လို အျဖစ္မခံေတာ့ဘူးဆိုၿပီး လြဲမႇားတဲ့ အေတြးအေခၚ အယူအဆေတြနဲ႔ ကေလးေတြကုိ ညြန္႔ေနေအာင္ ထားခဲ့ၾကတာပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္ သူတို႔ကေလးေတြက်ေတာ့ ဘာဒုကၡမႇမခံခဲ့ၾကရပါဘူး။ အားလံုး ေရကန္အသင့္ ၾကာအသင့္ ေျခေမြးမီးမေလာင္ လက္ေမြးမီးမေလာင္နဲ႔ ႀကီးျပင္းလာခဲ့ၾကတာပါ။အဲဒီမႇာ ကေလးေတြအားလုံးလုိလုိ ေအာက္ေျခလြတ္ၿပီး ပ်က္စီးကုန္ၾကေတာ့တာပါပဲ။

အခု ကိုယ့္ႏုိင္ငံမႇာလည္း ဒီလုိပါပဲ၊ သိပ္ထူးျခားလႇတယ္ မထင္ပါဘူး။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မႇာ ေအာင္ျမင္ႀကီးပြားေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္က ေျပာဖူးပါတယ္၊ ”ကြၽန္ေတာ္ငယ္ငယ္ အလယ္တန္းေက်ာင္းသား ဘ၀ေလာက္တုန္းက ေက်ာင္းကိုေန႔စဥ္ႏႇစ္မိုင္ေလာက္ လမ္းေလ်ာက္ၿပီး တက္ခဲ့ရတာဗ်။ အခု ကြၽန္ေတာ့္မိန္းမက ကြၽန္ေတာ့္ကေလးေတြကို ကားအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ေက်ာင္းကိုပို႔တယ္။ ကားေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ေက်ာင္းပို႔ရင္ ကေလးစာေတာ္လာမယ္လို႔မ်ား ထင္ေနသလားမသိေတာ့ပါဘူး။ ေနာက္ၿပီး ကြၽန္ေတာ့္ကေလးေတြအတြက္ သူတို႕အေမရဲ႕ပိုက္ဆံအိတ္ကလည္း တိမ္လြန္းပါတယ္။ ‘အေမ့’ဆိုၿပီး တစ္ခ်က္ေလးေလာက္ မခြၽဲလိုက္ခင္ကတည္းက က်ဳပ္မိန္းမလက္က ပိုက္ဆံအိတ္ထဲႏႈိက္ၿပီး ျဖစ္ေနၿပီ၊ မင့္ပိုက္ဆံအိတ္ကို ေရတြင္းပ်က္ထဲ တစ္ရက္တေလေလာက္မ်ား ခ်ထားစမ္းပါလားကြာလို႔ ေျပာမလား စဥ္းစား မိပါေသးတယ္။ ေျပာရင္လည္း ရန္ပဲျဖစ္ရမႇာမို႔ မေျပာေတာ့ပါဘူး”ဆိုၿပီး ညည္းတြားရႇာပါတယ္။

စင္ကာပူမိတ္ေဆြနဲ႔ အဲဒီပုဂိၢဳလ္ရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ေတြဟာ ဘာမႇကြာျခားလႇတယ္ မထင္ပါဘူး။ သူတို႔ႏႇစ္ေယာက္ ေျပာတာေတြကုိ နားေထာင္ၿပီး ကိုယ့္ငယ္စဥ္ဘ၀ကိုလည္း ကုိယ္ျပန္သတိရမိပါတယ္။

ငယ္စဥ္ဘ၀တုန္းက ကိုးတန္းမႇာ မုန္႔ဘိုးတစ္မတ္ပဲ ရပါတယ္။ ၉ တန္းေအာင္လို႔ ဆယ္တန္းေရာက္ေတာ့ ‘အေမရာ ဆယ္တန္းေက်ာင္းသားႀကီးျဖစ္ၿပီး အိတ္ေထာင္ထဲမႇာ ပိုက္ဆံတစ္မတ္တည္းထည့္ၿပီး ေက်ာင္းတက္ရတာ ရႇက္စရာေကာင္း လိုက္တာဗ်ာ’လုိ႔ အေမ့ေရႇ႕မႇာ ညည္းတြားလိုက္တဲ့အခါ၊ အေမက ‘ဟုတ္တယ္ဟဲ့’လို႔ ျပန္ေျပာလုိက္ပါတယ္။ ရင္ထဲမႇာ ဘယ္လုိေပ်ာ္သြားမႇန္းမသိဘူး။ အေမ့ဆီက မုန္႔ဖိုးေတြ ပိုရေတာ့မႇာကိုး။

အေမကဆက္ၿပီး ”ဒါမ်ား လြယ္လြယ္ေလး၊ သားအခုလို ေန႔တုိင္းေန႔တုိင္း တစ္မတ္တစ္မတ္ ေတာင္းေနမယ့္အစား တစ္လစာ ခုနစ္က်ပ္ခြဲအျပည့္ ႀကိဳထုတ္ထားလိုက္ေပါ့သားရဲ႕၊ ဒါဆို သားအိပ္ကပ္ထဲမႇာ ပိုက္ဆံေတြ အမ်ားႀကီးရႇိေနမႇာေပါ့”လို႔ ျပန္ေျပာပါတယ္။ ေမွ်ာ္လင့္မထားတဲ့ အေမ့စကား ရင္၀ကုိ ဒိန္းခနဲလာေဆာင့္လုိက္ေတာ့ အံ့ၾသ၀မ္းနည္းလြန္းလုိ႔ ဘာမႇျပန္မေျပာႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ မခ်ိျပံဳးေလးျပံဳးၿပီး တံေတြးကို ကြတ္ခနဲ ျမည္ေအာင္သာ ၿမိဳခ်ခဲ့ရပါတယ္။ ေနာက္တကၠသိုလ္ေရာက္ၿပီး ေက်ာင္းခဏပိတ္လုိ႔ ၿမိဳ႕ျပန္ေရာက္ေတာ့ အေမ့ဆီက အပုိပိုက္ဆံ ၂၅ က်ပ္ ေတာင္းဖူးတယ္။ ၄၅ မိနစ္တိတိ နည္းမ်ဳိးစုံနဲ႔ခြၽဲၿပီး ေတာင္းတာ တစ္ျပားမႇမရခဲ့ပါဘူး။ ဒါေတြကို ျပန္ေျပာင္းေတြးမိတိုင္း သားျဖစ္သူ စည္းကမ္းရႇိတဲ့ ကမၻာႀကီးထဲ၀င္တတ္ ေအာင္အသည္းမာမာနဲ႔ တံခါးဖြင့္ေပးခဲ့တဲ့ အေမ့ကုိ ဒီကေန႔ထိ ေက်းဇူးတင္လုိ႔ မဆုံးႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။

စင္ကာပူမိတ္ေဆြရဲ႕သားကို ေနာက္တစ္ေန႔ ျပန္ေတြ႕ပါတယ္။ ဘယ္မႇ ထြက္သြားတာမဟုတ္ပါဘူး။ သူငယ္ခ်င္းေတြအိမ္ တစ္လႇည့္စီသြားအိပ္ေနၿပီး အေဖကိုဆႏၵျပေနတာပါ။ စင္ကာပူႏိုင္ငံဟာ ဆင္းရဲတြင္းထဲက ဘယ္လိုကုန္း႐ုန္းထခဲ့ရသလဲဆိုတဲ့ တစ္ကမၻာလုံးက ေလးစားရတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကေတာ့ သူနဲ႔မသက္ဆိုင္တဲ့ ဘာသာရပ္ေတြ ျဖစ္ခဲ့ပါၿပီ။ အဲဒီလုိတန္ဘိုးႀကီးမားတဲ့ သင္ခန္းစာေတြရႇိေနတဲ့ အခန္းထဲကို သူ႕အေဖဘယ္လုိ တံခါးဖြင့္ေပးေပး ဒီကေလးကလည္း ဘယ္ေတာ့မႇ ၀င္မႇာမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါကေတာ့ ဆရာတံခါးဖြင့္ေပးေပမယ့္ တပည့္အထဲမ၀င္ေတာ့တဲ့ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံက မိသားစုတစ္စုအေၾကာင္းပါ။

အခုေခတ္ ကုိယ့္ႏုိင္ငံကကေလးေတြဟာလည္း ၁၉၆၅ ခုႏႇစ္တုန္းကလိုပဲ တံခါးမႀကီးတစ္ခ်ပ္ရဲ႕ေရႇ႕ကို ေရာက္ေနၾကပါၿပီ။ အခု ဒီတံခါးက ပြင့္သင့္သေလာက္ေတာ့ ပြင့္ေနပါၿပီ။ ဒါေပမဲ့ မၾကာခင္မႇာ ပြင့္သထက္ပိုပြင့္လာၿပီး ကိုယ့္ကေလးေတြ ညဘက္ ႏိုင္ငံျခားကဆရာေတြဆီမႇာ စာမေမးခ်င္ရင္ေတာင္မႇ ကိုယ့္ႏိုင္ငံထဲက ဆရာေတြဆီမႇာ ေရႇာေရႇာရႇဴရႇဴ လြယ္လြယ္ကူကူ စာေမးႏိုင္ၾကတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးကုိ အျမန္ဆုံးေရာက္ပါေစလုိ႔ ဆုေတာင္းမိေတာ့တာပါပဲ။

Ref : “Singapore – Road to Independence”.
U.S. Library of Congress. Retrieved 2006-06-27

Written by နီမင္းေဆြ ( Eleven မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္)

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s