ျဖဴးျမိဳ႕သားေတြကို ေက်းဇူးတင္တယ္ (လူထုစိန္၀င္း)

Posted: October 14, 2011 in ေဆာင္းပါး

ျဖဴးျမိဳ႕သားေတြက သူတို႕ရဲ႕ ျဖဴးအမ်ိဳးသားေက်ာင္း ႏွစ္ ၉၀ ျပည္႕ အထိမ္းအမွတ္စာအုပ္ ထုတ္မယ္ဆိုတာ ၾကားရေတာ့ အင္မတန္၀မ္းသာပီတိျဖစ္မိတယ္။ ကိုယ့္ျမိဳ႕ကိုယ့္ရြာကို ခ်စ္တဲ့စိတ္ေၾကာင့္ ၀မ္းသာမိတာျဖစ္သလို အမ်ိဳးသားေက်ာင္းဆိုတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္ကို မေမ့မေလ်ာ့တန္ဖိုးထားတဲ့ စိတ္ေၾကာင့္လည္း ၀မ္းသာမိတာျဖစ္တယ္။

ဇာတိကို ခင္တြယ္မွဳနည္းတယ္

အခုေခတ္လူငယ္ေတြရဲ႕ စိတ္မွာ ကိုယ့္ျမိဳ႕ကိုယ့္ရြာ ကိုယ့္ဇာတိကို ခင္တြယ္မွဳ အားနည္းၾကတယ္လို႕ ထင္မိတယ္။ ရန္ကုန္ျမိဳ႕မွာ ျမိဳ႕နယ္အသင္းေတြ အမ်ားၾကီးရွိၾကပါတယ္။ ကိုယ္နီးစပ္သေလာက္ လွမ္းၾကည္႕လို႕ သတိျပဳမိတာကေတာ့ ျမိဳ႕နယ္အသင္းဆိုတာ ပင္စင္စားအဘုိးၾကီးေတြ၊ အဘြားၾကီးေတြသာ စုေ၀းၾကတဲ့ေနရာ ျဖစ္တယ္ဆိုတာပါပဲ။ လူငယ္ေတြက လံုး၀စိတ္၀င္စားၾကပံုမရပါဘူး။ ကိုယ့္ဇာတိ၊ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ့္မိဘဘိုးဘြားမ်ားရဲ႕ ဇာတိရပ္ရြာကို ခ်စ္ခင္တြယ္တာစိတ္ လူငယ္အမ်ားစုမွာ မရွိၾကေတာ့ပါဘူး။ လူငယ္ေတြ စိတ္၀င္စားမွဳမရွိဘဲနဲ႕ ျမိဳ႕နယ္အသင္းေတြ တိုးတတ္လာႏူိင္ဖြယ္မရွိပါဘူး။ အခုေတြ႕ရသေလာက္ ျမိဳ႕နယ္အသင္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ႏွစ္ပတ္လည္ အစည္းအေ၀းမွာ စုေ၀းဆံုေတြ႕ၾကတာေလာက္ပဲ ရွိပါတယ္။ တခ်ိဳ႕တေလသာ ပညာရည္ခၽြန္ဆုေပးပြဲကို ကိုယ့္ေဒသ ဆရာေတာ္သံယာေတာ္ၾကီးမ်ားပူေဇာ္ပြဲတို႕၊ သက္ၾကီးရြယ္အိုပူေဇာ္ပြဲတို႕ဆိုတာမ်ိဳးေတြ လုပ္ႏူိင္ၾကတာေတြ႕ရပါတယ္။ သိပ္အားရစရာမရွိလွပါဘူး။

မိတ္သယာယ စိတ္ဓါတ္

တကယ္ေတာ့ ျမိဳ႕နယ္အသင္းေတြကတဆင့္ လုပ္ႏူိင္တာေတြ အမ်ားၾကီးရွိပါတယ္။ တရပ္တေက်းေရာက္ရွိေနၾကတဲ့ ကိုယ့္ရပ္ကိုယ့္ရြာသားေတြ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ရိုင္းပင္းကူညီတာေတြ၊ အျပန္အလွန္ေစာင့္ေရွာက္တာေတြ၊ အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာအတြက္ အင္းအားေတြစုေပါင္းေဆာင္ရြက္တာေတြ၊ ကိုယ့္ဇာတိရပ္ရြာ ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတတ္ေရးအတြက္ ၀ိုင္း၀န္းကူညီတာေတြ စတဲ့စတဲ့ လူေရးလူမွဳကိစၥေတြအမ်ားၾကီးရွိပါတယ္။ ဒီလို “ရပ္ေဆြရပ္မ်ိဳး” စိတ္ဓါတ္ဆိုတာ အင္မတန္ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားရဲ႕ ဓေလ့စရိုက္ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ့္အိမ္မွာ ထမင္းမေလာက္ရင္ သူ႕အိမ္သြားေတာင္း၊ ကိုယ့္အိမ္မွာ ဟင္းေကာင္းခ်က္ရင္ သူ႕အိမ္သြားပို႕၊ သူ႕အိမ္မွာ အလွဴလုပ္ရင္ ကိုယ့္အိမ္က တစ္အိမ္လံုး ၀ိုင္းကူလုပ္ေပးဆိုတဲ့ စိတ္ဓါတ္မ်ိဳးဆိုတာ ရန္ကုန္လိုျမိဳ႕ၾကီးမ်ားမွာ မေတြ႕ႏူိင္ပါဘူး။ ျမန္မာ့ဓေလ့ထံုးစံ ယဥ္ေက်းမွဳေတြ မပ်က္စီးေသးတဲ့ နယ္ျမိဳ႕မ်ားမွာသာ ေတြ႕ႏူိင္ပါေတာ့တယ္။ ဒီလို “ရပ္ေဆြရပ္မ်ိဳး” စိတ္ဓါတ္ကို “မိတ္သဟာယ” စိတ္ဓါတ္ဟာ (Common Wealth Spirit) လုိ႕လည္း ေခၚပါတယ္။ ဒီစိတ္ဓါတ္ဟာ လူ႕ယဥ္ေက်းမွဳရဲ႕ အေျခခံစိတ္ဓါတ္ျဖစ္ပါတယ္။

လူေတြ ရိုင္းလာတယ္

ကမာၻဦးအစက လူသားမ်ားဟာ အရိုင္းေတြပါ။ တျဖည္းျဖည္း ေျပာင္းလဲတိုးတတ္လာျပီး လူအမ်ားနဲ႕ေရာေႏွာေပါင္းစည္းေနထိုင္လာတတ္မွ ယဥ္ေက်းလာတာျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ဦးခ်င္းေနစဥ္ကေတာ့ ကိုယ္စားဖုိ႕၊ အိပ္ဖို႕၊ ကိုယ္ၾကိဳက္တာကိုယ္လုပ္ဖို႕ဆိုတဲ့ “တကိုယ္ေကာင္းစိတ္” တစ္ခုပဲ ရွိပါတယ္။ ေနာက္လူအမ်ားနဲ႕ ေရာေႏွာေနထိုင္မွ အမ်ားေကာင္းမွ ကိုယ့္အဖို႕လည္းေကာင္းမယ္ဆိုတဲ့ Common Wealth စိတ္ဓါတ္ကို နားလည္လာၾကတာျဖစ္တယ္။ အဲဒီစိတ္ဓါတ္ရွိလာျခင္းကို ယဥ္ေက်းျခင္းလို႕ ေခၚတာပါ။ ခုေခတ္ျမိဳ႕ၾကီးျပၾကီးေတြမွာ လူၾကီးလူငယ္မေရြး စရိုက္ေတြၾကမ္းသထက္ ၾကမ္းလာၾကပါတယ္။ ရုပ္၀တၳဳပစၥည္းေတြ သိပ္ၾကြယ္၀တဲ့ အေနာက္ႏူိင္ငံၾကီးေတြမွာ ပိုဆိုးပါတယ္။ ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္ကေလးတစ္ေယာက္ကေတာင္ ေမာင္းျပန္ေသနတ္ၾကီးလြယ္ျပီး မူလတန္းေက်ာင္းထဲက ကေလးေတြကို လုိက္ပစ္သတ္တဲ့ လုပ္ရပ္မ်ိဳးေတြ လုပ္ေနၾကတာမ်ိဳး ေန႕စဥ္ဖတ္ရွဳျမင္ေတြ႕ေနၾကရတယ္ မဟုတ္လား။ ဒါေတြက လူေတြဟာၾကမ္းရံုထက္လြန္ျပီး ရိုင္းလာတယ္ဆိုတာကို ညႊန္ျပေနတဲ့အခ်က္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽႊန္ေတာ္တို႕ကေလးေတြ အဲ့ဒီလို လူၾကမ္းေလးေတြ လူရိုင္းေလးေတြ ျဖစ္မသြားေအာင္ ကၽႊန္ေတာ္တို႕အစြမ္းကုန္ တားဆီးကာကြယ္ၾကရပါမယ္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးရဲ႕ ရိုးရာအစဥ္အလာ “ရပ္ေဆြရပ္မ်ိဳး” စိတ္ “မိတ္သဟာယ” စိတ္တို႕ဟာ အေကာင္းဆံုး အကာအကြယ္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစိတ္မ်ိဳးေတြကို ျမိဳ႕နယ္အသင္းေတြကတစ္ဆင့္ ပ်ံ႕ႏွံ႕ေစႏူိင္ပါတယ္။

သခင္ပညာ၊ သခင္စိတ္

ျဖဴးျမိဳ႕သားမ်ားရဲ႕ အမ်ိဳးသားေက်ာင္းဂုဏ္ပုဒ္ကို မေမ့မေလ်ာ့ တန္ဖိုးထားစိတ္ကလည္း ေလးစားေလာက္ဖြယ္ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အခုေခတ္လို စီးပြားကုန္သြယ္ေရးအေၾကာင္းျပျပီး လူမွဳေရးနယ္ခ်ဲ႕မွဳ၊ ယဥ္ေက်းမွဳနယ္ခ်ဲ႕မွဳေတြ တားမႏူိင္ ဆီးမရ လြန္လြန္မင္းမင္း လုပ္ကိုင္ေနၾကတဲ့အခ်ိန္အခါမ်ိဳးမွာ အမ်ိဳးသားေက်ာင္းမ်ားရဲ႕ အခန္းက႑ကို ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္ေျပာျပၾကဖို႕ သိပ္ကိုလိုပါတယ္။ ေရွးေခတ္အခါက နယ္ခ်ဲ႕ကိုလိုနီအစိုးရရဲ႕ ေဒါက္တိုင္ မ်ားအျဖစ္ အသံုးခ်ဖို႕ ရုံးစာေရး၊ ေျမတိုင္းစာေရးနဲ႕ ပုလိပ္ေတြ ေမြးထုတ္ဖို႕ေလာက္သာ ရည္ရြယ္ျပီး ႏူိင္ငံဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတတ္ေရးအတြက္ မရွိမျဖစ္လုိအပ္တဲ့ စီးပြားေရးပညာ၊ သိပၸံပညာနဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပညာရပ္ေတြကို သင္ၾကားမေပးခဲ့တာေၾကာင့္ တစ္လမ္းသြားပညာေရးစနစ္၊ ကၽြန္ပညာေရးစနစ္လုိ႕ ေခၚဆိုခဲ့ၾကျပီး ဆန္႕က်င္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အမ်ိဳးသားေက်ာင္းေတြကို သခင္ပညာ ေတြ သင္ၾကားျပီး သခင္စိတ္ဓါတ္ေတြ ပ်ံ႕ႏွံ႕ေစႏူိင္ဖို႕အတြက္ တည္ေထာင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အမွန္တကယ္လည္း အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓါတ္ေတြ သခင္စိတ္ဓါတ္ေတြ ႏိုးၾကားတတ္ၾကြလာခဲ့ၾကပါတယ္။ ကၽြန္ပညာကို သပိတ္ေမွာက္ရံုသာမက ႏူိင္ငံျခားအ၀တ္အထည္၊ အသံုးအေဆာင္ေတြကိုပါ သပိတ္ေမွာက္ျပီး ေယာထဘီနဲ႕ပင္နီကိုသာ ၀တ္ၾကဖို႕လွံဳ႕ေဆာ္မွဳေတြ ႏူိင္ငံအႏွံ႕ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ကိုယ့္လူမ်ိဳး၊ ကိုယ့္စာေပနဲ႕စကား၊ ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမွဳအစဥ္အလာေတြကို ခ်စ္တဲ့စိတ္ေတြဟာ သခင္စိတ္ ပဲျဖစ္တယ္။ ႏူိင္ငံနဲ႕လူမ်ိဳးတိုးတတ္ဖို႕ သခင္ပညာေတြသင္ယူျပီး သခင္စိတ္ေတြ ေမြးဖို႕လိုပါတယ္။

ႏူိင္ငံျခားကသြင္းလာတဲ့ အမွိဳက္ေတြ

အခုေတာ့ စားပြဲေပၚမွာရွိေနတဲ့ တပည္႕ေဟာင္းတစ္ေယာက္ရဲ႕ “ကန္ေတာ့ျခင္း” ကိုၾကည္႕ျပီး စိတ္ေမာေနမိတယ္။ ျခင္းထဲမွာ ပစၥည္းမ်ိဳးစံု ဆယ့္ေလးငါးမ်ိဳးထက္ မနည္းပါဘူး။ နက္စ္ေကာ္ဖီ၊ ေထာပတ္ဘူး၊ ဒိန္ခဲဘူး၊ လိေမၼာ္ရည္ဘူး၊ ဘီစကြတ္၊ ေခ်ာကလက္ စတဲ့ပစၥည္းေတြကအစ အာလူးေၾကာ္ဘူး၊ ေခ်ာကလက္ရည္ေလာင္းထားတဲ့ ေနၾကာေစ့နဲ႕ နာနတ္သီးဘူးအထိ ပါတာကိုေတြ႕ရတယ္။ ပစၥည္းအားလံုးဟာ အိမ္နီးခ်င္းႏူိင္ငံေတြက ၀င္ေရာက္လာၾကတာေတြပါ။ စဥ္းစားၾကည္႕ရင္ ေတာ္ေတာ္၀မ္းနည္းဖုိ႕ေကာင္းပါတယ္။ လိေမၼာ္သီး၊ နာနတ္သီး လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ေတြ အလွ်ံအပယ္ေပါမ်ားလွတဲ့ႏူိင္ငံမွာ စည္သြတ္ပုလင္းေတြ၊ ဘူးေတြက ဘာလုပ္ရမွာလဲ။ အာလူးေၾကာ္ဘူးဆိုတာေတြကလည္း ဖြင့္လိုက္တာနဲ႕ ဆီဂ်ီး(ဆီေခ်း)ေစာ္နံျပီး စားမရတာေတြက မ်ားပါတယ္။ ကိုယ့္ႏူိင္ငံမွာတင္ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ အာလူးေၾကာ္ေတြ ေနရာတကာ၀ယ္လို႕ရေနတာပဲ မဟုတ္လား။ အိမ္နီးခ်င္းႏူိင္ငံေတြကလာတဲ့ ဘီစကြတ္ဆုိတာေတြကလည္း အမွန္အတိုင္းေျပာရရင္ ေရွးက ၾကည္ၾကည္ဘီစကြတ္တို႕၊ ပေဒသာဘီစကြတ္တို႕ကိုေတာင္ မွီတာမဟုတ္ပါဘူး။ လိေမၼာ္ရည္ဘူးဆိုလည္း ေရွးက “ပင္မွည္႕လိေမၼာ္ရည္” ပုလင္းလို အရသာရွိတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါနဲ႕မ်ား ဒီအမွိဳက္ေတြကို ဘာေၾကာင့္သြင္းယူေနၾကတာလဲ။ ဒါေတြကို ကၽႊန္ေတာ္တို႕ဆီက ကၽႊန္းသစ္ေတြ၊ ပတၱျမားနဲ႕ေက်ာက္စိမ္းေတြနဲ႕ လဲယူေနၾကတာလား။ အဲဒီအမွိဳက္ေတြအစား ကြန္ျပဴတာေတြ ေဖာခ်င္းေသာခ်င္းသြင္းလိုက္ရင္ မေကာင္းေပဘူးလား။

လွ်ပ္ေပၚေလာ္လည္ၾကသူေတြ

တစ္ခါ ကြာလတီမဂၢဇင္းဆိုတာေတြၾကည္႕မိေတာ့လည္း မ်က္လံုးျပဴးထြက္မတတ္ အံ့အားသင့္ တုန္လွဳပ္သြားရတယ္။ ဒီေခတ္မိန္းကေလးမ်ား “ရဲလြန္း” တာက ေတာ္ရံုသင့္ရံုမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ “လွ်ပ္ေပၚေလာလည္” တဲ့အဆင့္ကိုေတာင္ ေရာက္ေနျပီလို႕ ေတြးမိတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ၃၀ ေက်ာ္ကတည္းက မိန္းကေလးေတြ ဆံပင္တိုသြားတာေတြ၊ ေဘာင္းဘီ၀တ္တာကို ေထာက္ခံအားေပးခဲ့တဲ့သူပါ။ ဆံပင္ရွည္ၾကီးနဲ႕ ဆရာ၀န္လုပ္ရင္ ဗိုက္ခြဲေနတံုး လူနာရဲ႕ဗိုက္ထဲ ဆံပင္ျခည္ေတြ၊ ေဗာက္ေတြ သန္းေတြ၀င္သြားရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲလို႕ ေျပာခဲ့၊ ေရးခဲ့တာပါ။ ဆံပင္ရွည္ၾကီးနဲ႕ အင္ဂ်င္နီယာလုပ္ရင္ စက္ပတ္ၾကိဳးထဲျငိပါသြားျပီး ေသႏူိင္တာေပါ့လို႕ ေျပာခဲ့၊ ေရးခဲ့တာပါ။ “ဗိုင္းေကာင္းေက်ာက္ဖိ” တို႕၊ ” ေျခတလွမ္းကုေဋတစ္သန္း” တို႕ဆိုတဲ့စကားေတြကို ဆန္႕က်င္ခဲ့တာပါ။ သိပ္ျပီးေခတ္ေနာက္ျပန္ဆြဲေနတဲ့သူလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အခုေခတ္ကေတာ့ လြန္လြန္းေနပါျပီ။ ေက်ာဗလာ၊ ရင္ဗလာ၊ ရင္ရွားနဲ႕စင္ေပၚတတ္ျပီး ကိုယ္ဟန္ျပတယ္ဆိုတာကေတာ့ ဘယ္လိုမွလက္ခံႏူိင္စရာမရွိပါဘူး။ မိန္းကေလးဆိုတာ ေရာင္းကုန္ပစၥည္းမဟုတ္ဘူးလို႕ တစ္သက္လံုးေျပာလာ၊ ေရးလာတာေတြျပန္ျပင္ေရးရေတာ့မလိုေတာင္ ျဖစ္ေနျပီ။

ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္းဆိုတာ

ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္းလို႕ စီးပြားေရး “စူပါပါ၀ါ” ႏူိင္ငံၾကီးေတြ ေၾကြးေၾကာ္ေနၾကတဲ့ ကိုယ့္အက်ိဳးစီးပြားကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရးမရွိ၊ နယ္ျခားမဲ့ ကုန္သြယ္ေရးဆိုတာရဲ႕အခ်က္က စီးပြားေရးနယ္ခ်ဲ႕ျခင္းျဖစ္တယ္။ အဲဒီလို နယ္ခ်ဲ႕ႏူိင္ဖို႕အတြက္ ေရွ႕ေတာ္ေျပးအျဖစ္ လူမွဳေရးနဲ႕ ယဥ္ေက်းမွဳနယ္ခ်ဲ႕ေရးကို အထူးဦးစားေပးလုပ္ေဆာင္ၾကပါတယ္။ ကိုယ္ခံအားမေကာင္းတဲ့ႏူိင္ငံေတြ နယ္ခ်ဲ႕၀ါးမ်ိဳခံၾကရပါတယ္။  ျမန္မာႏူိင္ငံက လူဦးေရ အဆမတန္မ်ားတဲ့ ႏူိင္ငံၾကီးႏွစ္ခုၾကားမွာ ညပ္ေနတဲ့ ႏူိင္ငံေသးေသးေလးျဖစ္တယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္ခံအားေကာင္းဖို႕ သူမ်ားေတြထက္ ပိုျပီး လိုအပ္ပါတယ္။ ျဖဴးျမိဳ႕သားမ်ားက သူတို႕ျမိဳ႕က အမ်ိဳးသားေက်ာင္းၾကီး ႏွစ္(၉၀)ျပည္႕ အထိမ္းအမွတ္ဂုဏ္ျပဳမဂၢဇင္းထုတ္တာ အထူးလိုအပ္ေနတဲ့ကြက္လပ္ကို ျဖည္႕ေပးလိုက္တာျဖစ္ပါတယ္။ ေရွးဘိုးဘြားမ်ားရဲ႕ “၀ံသာႏု”စိတ္ဓါတ္ေတြကို ျပန္လည္ရွင္သန္ႏူိးၾကားေအာင္ ႏူိးေဆာ္ေပးလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အခုအခ်ိန္မွာ ကၽႊန္ေတာ္တို႕ အမ်ားၾကီးကို လိုအပ္ေနပါတယ္။ ျဖဴးျမိဳ႕သူျမိဳ႕သားမ်ားကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္

လူထုစိန္၀င္း

Advertisements
Comments
  1. thet says:

    ႏွစ္ ၉၀ ျပည့္အထိမ္းအမွတ္ ထုတ္တယ္ဆိုတဲ့ စာအုပ္ထဲက တျခားေကာင္းႏိုးရာရာမ်ားကို အဆင္ေျပမယ္ဆိုရင္ တင္ေပးေစခ်င္ပါတယ္ေနာ္ ေက်းဇူးအမ်ားၾကီးတင္ပါတယ္

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s